Nazwa forum

Opis forum


#1 2012-08-09 00:11:34

Jasmine

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-07-31
Posty: 2
Punktów :   

Projekt

Witajcie!
Coś tu cicho, a ja czekam na propozycje i  pomysły.
Dyskusja Wasza trochę za bardzo sprowadza się do kłócenia się o rasy, jakie miałyby być.
Ja nie jestem przekonana do zmieniania ras, raczej byłabym za wprowadzeniem nowego pomysłu, koncepcji na fabułę, korzystając z tego co już mamy. Pomysł, który sprawi, że gracze zaczną sesjować.
Chodzi o ożywienie przede wszystkim.
Jas

Offline

 

#2 2012-08-09 13:04:36

Mai

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-07-31
Posty: 1
Punktów :   

Re: Projekt

Pomysłów było wiele już na poprzednim forum. Moim zdaniem jako władczyni powinnaś przejrzeć je wszystkie i tutaj wkleić te, które ci się podobają i ewentualnie napisać co trzeba poprawić jaka jest twoja wizja. Veneserra z tego co wiem proponowała swoją pomoc i pomysły...
Jak tak się nad tym zastanawiam, to chyba najlepszym wyjściem byłoby postawienie całej fabuły od nowa, bo ta która jest po prostu się nie sprawdza.

Offline

 

#3 2012-08-10 20:26:33

Neś

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-01
Posty: 7
Punktów :   

Re: Projekt

Dobra.. Nie zauważyłam, że coś się tu ruszyło, no ale
Może zacznę od tego jak ja widzę w tej chwili Magan, a później przejdę do propozycji zmian i powiem jak ja bym to i owo widziała. Mam nadzieje, że nikogo tym nazbyt nie urażę

1. Opisy

Są niedokładne, zdarza się też, iż jeden lekko kłóci się z drugim. Nie tworzą też niestety w miarę spójnego świata. Brakuje też wielu informacji o świecie Magan, które mimo wszystko nie tylko ograniczą graczy, ale i stworzą im pewne pole do popisu.

2. Rangi i prawo
Kolejna sprawa dotyczy tego, że przydałoby się zaktualizować obecne prawo + ustalić co i jak z rangami. Wszystko dokładniej uściślić. Jeśli będzie trzeba, to z tym pomogę. Mam z tym już pewne doświadczenie.
Ponadto można by zrobić nabory na rangi - MG, Strażnik, Karczmarz, etc.

3. Mechanika

Mimo wszystko i ten temat trzeba poruszyć. Vallheru to gry, które upadają ponieważ nic a nic się w nich przez długi okres czasu nie zmienia. W związku z tym chciałabym zwrócić waszą uwagę na trzy silniki, którym warto się mimo wszystko przyjrzeć, bowiem wprowadzenie do gry drobnych zmian nie zaszkodzi, a może nawet i pomóc. Vallheru 1.4 i 1.5, sanic oraz orodlin. W szczególności radziłabym zapoznać się właśnie z vall, które od powrotu Thina dość szybko się rozwija i co chwila pojawiają się jakieś zmiany

Dobrze. Teraz kilka propozycji zmian.

1. Dokładniejszy opis krainy
Jako ktoś kto miał przyjemność się już tym zajmować zdaje sobie doskonale sprawę z tego, że wiąże się z tym multum roboty. Uważam jednak, że stworzenie pewnej otoczki grze nie zaszkodzi i może pomóc później kreować fabułę. Daje to niezłe tło pod wszystkie sesje i jako wielokrotna MG wiem o ile wygodniej pracuje się mając tego typu podstawy.
Można by stworzyć opis geografii, jakieś czysto fabularnych organizacji, w których działać będą mogli gracze, coś o polityce, prawo fabularne, opis magii, armii etc.
Oczywiście sama się za taką robotę chętnie zabiorę

2. Częstsze wykorzystywanie plotek i wieści
Innymi słowy - na bieżąco w grze powinno coś się dziać. Nie mwóie tutaj o organizowaniu non stop sesji, tworzeniu jakiś wydarzeń... ale przynajmniej raz na miesiąc fajnie byłoby wrzucić coś nowego. Wtedy widać, że w grze coś się dzieje, a to jest w stanie ściągnąć nam nowych graczy. Nowi gracze oznaczają większy ruch w grze.. No i jest dla kogo to wszystko robić.
Ponadto fajnie byłoby gdyby jedno wynikało z drugiego i tworzyło jakąś ogólną fabułę, a gracze mogliby (tak jak było np. na Cerelainie) na nią wpływać, a ich postacie "zapisać się na kartach historii".

3. Reklama gry
Skoro chodzi tutaj o ponowne ożywienie Magan, to przydałoby się gre zareklamować. Można by skorzystać chociażby z takiej stronki jak http://yggdrasil.pl/ gdzie można rzucić info o reaktywacji, a nawet zaprosić innych do współtworzenia świata. Ponadto biorąc przykład z innych gier - na bieżąco wrzucać informacje o tym co się w krainie dzieje. Stronka jest naprawdę popularna, co gwarantuje przypływ graczy i zwiększone zainteresowanie krainą.

4. Główna fabuła
No właśnie. Teraz przechodzimy do najważniejszego.
Trzeba by nakreślić jakiś plan na erę, albo przynajmniej na początek. Żeby jednak to zrobić trzeba ustalić czego tak naprawdę od gry chcemy i co nas interesuje? Rozdmuchamy magie? Technologie? Połączymy jedno z drugim? Może jakaś wojna? Albo co rusz jakieś zabawy i festyny? Musimy się pierw określić, a reszta pójdzie z górki. I radze nie przejmować się tym, że coś jest już zbyt oklepane i nie ma sensu tego powielać - wręcz przeciwnie, wszystko może zapewnić nam dobrą zabawę jeśli podać to w odpowiedniej formie

Offline

 

#4 2012-08-15 20:25:20

Tabu

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-15
Posty: 6
Punktów :   

Re: Projekt

Fabuła jest dość prostą sprawą wystarczy ustalić kilka osób na stanowiskach i pozwolić im napędzać maszynę.

Np zrobić magom akademię i postawić na jej czele arcy maga któremu da się za cel przywrócenie jego frakcji ku dawnej świetności, wtedy ten będzie zarządzał innymi podobnymi sobie, którzy będą uczyć adeptów, wysyłać ekspedycje do ruin po księgi wiedzy, czy magiczne przedmioty.

Gildie złodziejską prowadzoną przez gracza który może choćby nastawiać się na opanowanie podziemi sąsiedniego miasta w którym istnieje inna gildia.

Gildia skrytobójców i dawanie zleceń zabicia niewygodnych polityków czy niewiernych mężów... Zamach stanu.

Religie i sekty mogą choćby walczyć o wyznawców... Nawet papież dosiadał konia z mieczem w dłoni idąc na wojnę z pogaństwem, więc to nie byłoby niczym dziwnym, że kapłani i wyznawcy jednego boga wypowiedzą krwawą wojnę innemu, lub choćby jakim sektom.

Państwa mogą zabiegać o traktaty handlowe, o poszerzenie granic, czy choćby o ustabilizowanie swej pozycji. Czyli zabawa w dyplomację i ciche układy.

Moim zdaniem problemem jest tylko znalezienie dużej ilości graczy, by te wszystkie funkcje obsadzić.

Offline

 

#5 2012-08-23 19:41:12

Ven

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-23
Posty: 1
Punktów :   

Re: Projekt

Co do magów - ja z Zimim już daaawno temu mówiliśmy, że moglibyśmy objąć czule wszelką magię i magów trzymać krótko za mordkę. Czyli mieć monopol na to i nie pozwolić im działać na własną rękę za bardzo - to by pasowało do owego `zakazu magii`.
Co do reszty - to nic nie zakładać od razu tylko pozwolić graczom wymyślać.
Jeśli bawimy się w ciche układy to trzeba uważać na graczy umawiających się na gg i na miliony intryg, która przenoszą się na opisy i offtop.

Offline

 

#6 2012-08-24 14:21:22

Neś

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-01
Posty: 7
Punktów :   

Re: Projekt

Jeśli chcecie objąć pod opiekę magów, to za przeproszeniem mamy drugi temat, w którym jako zainteresowani nią moglibyście się wypowiedzieć i dorzucić cokolwiek od siebie. Szczególnie, że chwilowo nie widać żadnych postępów w pracy nad tym wszystkim.

Kolejna sprawa to niezakładanie od razu wszystkiego i pozwolenie graczom na wymyślanie tego i owego.
I po raz kolejny - za przeproszeniem, ale jeśli żadnego zarysu nie będzie i na początku się graczy nie wciągnie do zabawy, nie zorganizuje się im kilku sesji, to z tej całej "reaktywacji" wyjdzie jedno wielkie nic. Dlaczego? Bo od bardzo dawna nie widziałam, żeby gracze cokolwiek sami z siebie coś zrobili. Oczywiście - są gracze, którzy bawią się, knują te całe intrygi.. Tylko, że nie robią oni wszystkiego od zera. I w związku z tym właśnie pewne podstawy powinny zostać przygotowane.

Kolejna sprawa to te układy - gdzie Ty widzisz je tutaj? Bo z tego co ja zrozumiałam, to jest tylko zarys i nigdzie nawet nie zostało napisane - ten i ten zajmie się tym etc. Wręcz przeciwnie - jest to projekt na tą erę i ja osobiście mam nadzieje,że do zabawy wciągnie się zainteresowanych tym graczy, pozwalając im w odegrać w tym wszystkim jakąś role i przedstawiając jeśli nie wszystkie, to przynajmniej część planów odnośnie ery.

To tyle, ja czekam aż w tym drugim temacie wypowie się ktoś jeszcze, szczególnie, że pracować miało nad tym więcej niż 3 osoby.

Offline

 

#7 2012-08-24 15:37:59

Neizd

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-13
Posty: 4
Punktów :   

Re: Projekt

Popieram post Neś, jest drugi temat i zapraszam do udziału w nim Co do graczy i pozostawiania im "wolnej ręki" to nie zapomnijmy jednak że:

Świat kreuje MG - W tym układzie my jako budowniczowie świata, stwarzamy środowisko i zasady jak postrzegana jest magia, jakie są rasy etc. i od tego jak dobrze je stworzymy, tym więcej będzie graczy aktywnie w nim uczestniczyć. Możemy coś zapoczątkować, ale to tyle...RPG do nigdy nie jest wyjście od punktu A do punktu B bo gracze sami stworzą sobie C i na to nic  nie poradzimy.

Gracz - To tylko jedna postać, o tym czy wejdzie w jakiekolwiek interakcje z kimś innym zależy tylko od niego..

Jako że Vall to niestety będzie cRPG sugeruje ustawienie animatorów. Osób, które często zapoczątkować mogą jakąś plotkę (pisząc bezpośrednio do graczy, nie w plotkach gry), mistrzów gry (odgrywających w realiach i koncepcji jaką tworzymy żeby koncept posuwał się do przodu) itd.

Offline

 

#8 2012-08-27 09:48:30

Tabu

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-15
Posty: 6
Punktów :   

Re: Projekt

To może by ktoś zdecydował się na coś i rozdzielił prace, byśmy nie stali w miejscu? ((:

Offline

 

#9 2012-08-30 12:55:21

Neś

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-01
Posty: 7
Punktów :   

Re: Projekt

Jeśli dalej będzie to stać w miejscu, to niestety, ale ja się z tego wypisuje, bo można zająć się wieloma równie(jeśli nie bardziej) ciekawymi rzeczami. Jeśli na dniach coś się ruszy, to może jeszcze pomogę, jeśli nie - za współprace podziękuje

Offline

 

#10 2012-09-04 14:06:03

Tabu

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-15
Posty: 6
Punktów :   

Re: Projekt

no to jak będzie? robimy/nie robimy?

Offline

 

#11 2012-09-16 23:05:25

Jasmine

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-07-31
Posty: 2
Punktów :   

Re: Projekt

tak sobie patrzę na wszystko i tak się zastanawiam, gdzie w tym wszystkim jest osoba, która chciała to pociągnąć i która sama to zaczęła, czyli Delos?
Bo nie zauwazyłam, żeby sie wypowiadał.
Czyli zostaje wszystko na mojej głowie.
Czy jest ktoś kto dałby radę zmiany przeprowadzić przez bazę danych?

Offline

 

#12 2012-09-17 14:20:37

Neś

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-08-01
Posty: 7
Punktów :   

Re: Projekt

Na 90% tak, miałam już styczność z silnikiem vallheru i mogę z tym czy owym spróbować pomóc.. Tak samo z bazą jak i kodem (o ile nie będzie to coś skomplikowanego, bo mimo wszystko ja tylko liznęłam trochę tego i owego)... W razie czego zapraszam na gadu, jakbyś nie kojarzyła kto - Ael.

Ps. Bardzo fajny pokoik sesyjny, który działa właśnie przy vall ^^
http://yggdrasil.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=2802

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mfox.pun.pl www.pustak.pun.pl www.ezt.pun.pl www.siatkarskagrupa.pun.pl www.bakugan-bakugan.pun.pl